Teknolojiye yön verenler bu merkezde yetişiyor

Teknolojiye yön verenler bu merkezde yetişiyor

Teknolojiye yön verenler bu merkezde yetişiyor

Küresel oyun pazarı her geçen gün büyürken, İstinye Üniversitesi (İSÜ) bünyesinde açılan Dijital Oyun Geliştirme ve Animasyon Teknolojileri Uygulama ve Araştırma Merkezi faaliyetlerine başladı.

İSTANBUL (İGFA) -İstinye Üniversitesi (İSÜ) bünyesinde açılan Dijital Oyun Geliştirme ve Animasyon Teknolojileri Uygulama ve Araştırma Merkezi faaliyete başladı. İstinye Üniversitesi’nin Dijital Oyun Tasarımı Bölümü ve Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon Programının bir araya gelmesiyle İstinye Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nevin Eryılmaz tarafından kurulan merkez, küresel pazarda en yüksek katma değer üreten sektörler arasında yer alan animasyon ve dijital oyun teknolojileri özelinde akademisyenlere, öğrencilere ve alan ilgililerine proje geliştirme eğitimi ve desteği sunmayı amaçlıyor.

İSÜ Öğretim Görevlisi Nevin Eryılmaz, Milli Eğitim Bakanlığı ile gerçekleştirilen iş birliğiyle Öğretmen Akademisi programı dahilinde başlatılan ‘Dijital Oyun Tasarımı Akademisi’nin Türkiye'deki eğitimcilerin oyun yazılımı ve oyun tasarımı konularında geliştirilmesine ev sahipliği yaptığını söyledi. Türkiye'deki eğitimi geliştirmek için arttırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) teknolojileri üzerine ilklere imza atan MEBAR Arttırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik projesine de destek verdiğini belirten Eryılmaz, "İSÜ Diş Hekimliği Fakültesi ile ortak yürütülen BAP projesinde sanal gerçeklik ile geliştirilen diş hekimliği eğitim yazılımının üniversitenin diş hekimliği fakültesi için altyapı oluşturması planlanıyor. Ayrıca merkez, sanayi kuruluşları ve diğer özel kamu ve kuruluşların isteği üzerine araştırma ve uygulama projeleri hazırlıyor ve danışmanlık hizmeti veriyor. Bahsedilen bu alanların yanında merkez sanatsal çalışmalara da ağırlık verecek. Üniversitemizdeki öğrencilerimiz en başta olmak üzere, ülkemizdeki sanat, dijital sanat çalışmalarına destek olmak adına İSÜ’nün desteğiyle sergi ve festivaller düzenlenmesine yardımcı olarak ülkemizde yetenekli ve potansiyele sahip sanatçıların geliştirilmesi de merkezin faaliyet alanları içerisinde yer alıyor” diye konuştu.

Merkezde üç farklı oyun geliştirme şirketi kurulduğunu anlatan Eryılmaz, küresel oyun pazarının da giderek büyüdüğüne dikkat çekerek, dünyada ve Türkiye’de her geçen gün yükselen sektörlerden biri de dijital oyun sektörü. 2013’te küresel video oyunları pazarının 75 milyar doların üzerinde olduğu tahmin edildiğini ancak son verilere göre 2021'de mobil oyun gelirleri pazarın yüzde 52'sini oluşturacaklarını ve yılsonuna kadar da dünyadaki oyuncu sayısının ise 2,9 milyar olacağı tahmin edildiğinin beklentisi içinde olduklarını kaydetti.


Haber Kaynak : İGFA

ulusalbasinajansi.com web sitesinde yayınlanan haber, resim, bilgi, belge, metin, video niteliğindeki tüm yazılaı ve görsel eserler Türkiye Cumhuriyeti Yasalarına tamamen uygun olarak yayınlanmaktadır. TC 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'nun telif haklarına ilişkin hükümlerine ve AB Fikri Mülkiyet Hukukuna göre Ulusal Basın Ajansı'.com'un yazılı izni olmadıkça hiçbir kimse, yayıncı ve kuruluş, herhangi bir eserin tamamını veya bir kısmını yayınlayamaz, çoğaltamaz, alıntı yapamaz